.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابتکار: خاتمی تمایلی به کاندیداتوری ندارد

معاون رئیس جمهور در دولت های هفتم و هشتم با بیان اینکه سید محمد خاتمی شخصا تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم ندارد، گفت: امیدوارم در نهایت خاتمی به جمع بندی درستی در این زمینه دست یابد.

معصومه ابتکارعضو شورای شهر تهران و معاون خاتمی در دولت اصلاحات ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که آیا تصمیم نهایی خاتمی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم است یا خیر، گفت: فکر می کنم در حال حاضر خاتمی تحت فشارهای زیادی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم قرار گرفته است چرا که هر روز شاهد آنیم که جلسات متعدد، نشست های مختلف و همایش های گوناگون به خصوص از سوی قشر جوان، دانشجو و نهادهای مردمی به منظور کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم برگزار می شود.

ابتکار ادامه داد: آخرین اطلاع من این است که خاتمی هنوز به جمع بندی و تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات دهم نرسیده و شخصا تمایلی به آمدن ندارد اما امیدواریم که در نهایت وی به تصمیم درستی برسد.

معاون خاتمی در دولت اصلاحات ،نظام های سیاسی را موفق دانست که همواره در دوران حکومت خود آلترناتیو موفقی با شاخصه های دینی و مردم سالاری داشته باشند که بر این اساس دغدغه حکمرانی مطلوب برای آنان مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه مدیریتی کشور نگرانی هایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: دوری نخبگان از مدیریت و ضعیف شدن نگاه دانش پایه در مدیریت کشور در عرصه های مختلف باعث شده است که اکثر گروه های سیاسی به فکر آن باشند تا در شرایط فعلی به گزینه ای برسند که بتواند شرایط موجود را تغییر دهد.

ابتکار یکی از دغدغه های اصلی حال حاضر کشور را ایجاد حس واپس گرایی در نسل جوان دانست وابراز عقیده کرد: این حس نسبت به عملکرد متدینینی که از دیانت دم زدند، اما در عمل آن را نشان نداده اند در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: آزمون مردم سالاری انقلاب در سومین دهه آن، این است که ضمن حکمرانی مطلوب به سئوالات جوانان پاسخ داده و تحمل انتقادات تند و تیز آنان را داشته باشند که این امر صرفا به وادی اصولگرایی و اصلاح طلبی متعلق نیست.

معاون خاتمی در دولت اصلاحات تاکید کرد که خاتمی یکی از معدود گزینه هایی است که این ارتباط را با نسل جوان برقرار کرده و می تواند رشته ظریف ارتباطی که باقیمانده است را همچنان حفظ کند چرا که در 8 سال حاکمیت دولت اصلاحات حداقل این موضوع را به اثبات رساند.

ابتکار با اشاره به عملکرد دولت فعلی گفت: فکر می کنم که برای انتخاب صحیح در انتخابات ریاست جمهوری دهم دست مردم باز است و حداقل امکان مقایسه در بسیاری از زمینه ها با عملکرد دولت نهم نسبت به عملکرد دولت قبلی بوجود آمده است.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی در خصوص کاندیداتوری احتمالی میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم خاطر نشان کرد: من هم این موضوع را شنیده ام . مهندس موسوی در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشان و مدیریت شایسته ای داشته لذا اگر به عنوان کاندیدا پای به عرصه انتخابات بگذارند ، خوب است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.